.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اصفهانیان: کدام فیلم غیراخلاقی؟
رئیس کمیته داوران نسبت به اظهارات محسن قهرمانی واکنش نشان داد.

محسن قهرمانی پس از ماه‌ها روزه سکوت، زبان به انتقاد از کمیته داوران فدراسیون فوتبال گشود و حرف‌هایی زد که هر کدامش اگر جنجال به پا نکند قطعا با واکنش‌های زیادی روبه‌رو می‌شود. یکی از کسانی که مستقیماً مورد خطاب این داور سابق قرار گرفت، فریدون اصفهانیان است.

 رئیس فعلی کمیته داوران فدراسیون فوتبال پاسخ ادعاهای قهرمانی را داد. در ادامه گفت‌و‌گوی ایسنا را با فریدون اصفهانیان می‌خوانید.

محسن قهرمانی گفته است از داوری دور مانده چون بله قربان‌گوی شما نبوده است. راست می‌گوید؟

ما که بله‌ قربان‌گو نخواسته بودیم. فقط می‌گوییم برگشتن یا برنگشتن داور به کار باید در کمیته داوران بررسی شود و یک تصمیم جمعی گرفته شود.

قهرمانی مدعی است که از او خواسته‌اید برای بازگشت به داوری به شما نامه بنویسد.

سه ماه پیش گفته بودیم که اگر می‌خواهد بازگردد باید نامه بنویسد. باقی داورانی که محرومیت داشتند، پس از گذران دوره محرومیت درخواست کردند که به داوری بازگردند. همین طور فدراسیون نام داوران را به ما اعلام کرد و گفت که از آنها استفاده کنیم ولی نامی از قهرمانی نبرد.

قهرمانی در صحبت‌هایش به فردی اشاره کرد و گفت که نورچشمی شماست و پرسیده که آیا از او هم نامه خواسته‌اید یا خیر. شما نورچشمی دارید؟

(با خنده) ما نه نورچشمی داریم و نه نورچشمی کسی هستیم. رزومه همه افراد برای جامعه فوتبال مشخص است و مردم درباره ما قضاوت می‌کنند. محسن قهرمانی نامه‌ای ننوشته و نخواسته که بازگردد و حالا این حرف‌ها را می‌زند. حالا خوب است که ما بگوییم یک نفر قبلا از طرف ایشان گفته بود که اجازه دهیم قهرمانی نامه بدهد و بازگردد؟ آن موقع هم گفتیم که اشکالی ندارد، چون با کسی مشکلی نداریم. صد بار این حرف‌ها را زده‌ایم و باز هم می‌گویم که تصمیم‌گیری درباره این موارد بر عهده کمیته داوران است.

ماجرای حسین نیکوزاد که قهرمانی از او نام برده است، چیست؟‌ او می‌گوید که این داور به خاطر این که یک بار به حسین عسگری پرخاش کرده است، از دنیای داوری کنار گذاشته شد.

نیکوزاد در تست آمادگی جسمانی رد شد و طبق قانون کسانی که این تست را نگذرانند نمی‌توانند قضاوت کنند. این مساله پیش نیاز قضاوت است. اصلا این حرف‌ها خوب نیست. به قهرمانی می‌گویم که تو داوری هستی که نخواستی نورچشمی باشی و به همین دلیل نمی‌خواهی قضاوت کنی. بسیار خوب، ما را به خیر و شما را به سلامت!

اما قهرمانی گفت نمی‌خواهد داوری کند اما شما مدام علیه او مصاحبه می‌کنید.

چه کسی درباره او مصاحبه کرده‌ است؟ اصلا با او چه کار داشتیم؟ ایشان قرار بود نامه‌ای بنویسد و بازگردد ولی این کار را نکرده است. این حرف‌ها برای جامعه داوری بد است. مساله‌ تمام شده است. خیلی از داورها بودند که دیگر قضاوت نمی‌کنند.

محسن قهرمانی ادعا کرده که در زمان قضاوتش بارها مورد کم لطفی کمیته داوران قرار گرفته است و مثلا شب قبل از داربی نام او از این بازی خط خورده است. یا این که روز برگزاری یک بازی به او ابلاغ داده‌اند تا با بدن خسته قضاوت کند و عملکرد بدی داشته باشد. این ادعا را تایید می‌کنید؟

اگر چنین مسائلی وجود داشت همان زمان باید اعلام می‌کرد. مگر این همه داور قضاوت نمی‌کنند؟ مگر یک بار به خود من پیشنهاد 200 میلیون تومانی نشد؟ آن بازی را تحت هیچ شرایطی قضاوت نکردم چون هر طور داوری می‌کردم حرف و حدیثی از آن در می‌آمد.

پیشنهاد 200 میلیونی به شما شد؟ آیا آن زمان این مساله را اطلاع دادید؟

صد بار اعلام کردم! حالا هم می‌گویم مساله محسن قهرمانی دیگر تمام شده و نباید مته به خشخاش گذاشت. بهتر است این مسائل را جمع کنیم، چون به صلاح جامعه داوری نیست. امثال اصفهانیان، رفیعی، مرادی، یثربی، عسگری و دیگران هم داور بودند اما دیگر قضاوت نمی‌کنند.

قهرمانی با انتقاد از این که داوران بین‌المللی بسیار کم شده‌اند پرسیده است اگر برای داربی رفت از علیرضا فغانی استفاده کنید، برای داربی برگشت چه کار می‌کنید؟

برای تمام بازی‌ها با هر حساسیتی که باشد، داور داریم و بهتر است قهرمانی نگران این مساله نباشد!

به ماجرای فیلم پخش شده در کلاس داوری بپردازیم. آیا آن طور که قهرمانی مدعی شده در کلاس داوری فیلم غیراخلاقی پخش کرده‌اید؟

کلاس‌های داوری زیادی برگزار کرده‌ایم. کلاس بانوان و آقایان در رشته‌های فوتسال و فوتبال ساحلی و همین طور لیگ برتر داشته‌ایم. او باید بگوید در کدام کلاس چنین فیلمی پخش شده و اصلا مگر خودش در کلاس بوده که چنین چیزی را دیده باشد؟‌ تا جایی که ما بودیم چنین اتفاقی نیفتاد. قهرمانی اگر دلیل و مدرکی دارد بیاورد و بگوید که در کدام کلاس و در چه تاریخی این اتفاق افتاده است.

شاید زمانی که شما در کلاس نبوده‌اید، چنین فیلمی پخش شده باشد!

مگر فقط در کلاس‌ها یک مدرس هست؟ زمانی که من نبودم حسین عسگری و مدرسان دیگری حضور داشته‌اند. ما فقط کلیپ‌هایی را که AFC و FIFA تهیه کرده، پخش می‌کنیم که شامل تازه‌ترین داده‌ها و قوانین است. نمی‌دانم قهرمانی چه طور چنین ادعایی کرده است. /250
منبع: خبرگزاری ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.119 seconds.